۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۳
کد مطلب : ۷۷۱۱
نقش زنان درراهپیمایی روز قدس

حضور با بصيرت زنان تئوری شیطانی"نیل تا فرات" را به "احیای فلسطین از بحر تا نهر" مي كشاند

مسلماً زنان با بصیرت استان چهار محال و بختیاری اقدام نابخردانه و غیر منطقی اتحادیه اروپا در تروریست نامیدن نیروی مقاومت حزب‌الله، که سند روشن دیگری در پیروی این اتحادیه از سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی با رواج بی‌عدالتی و برخوردهای دوگانه در جهان امروز است را با حضور پر شکوه خود محکوم می کنند.
حضور با بصيرت زنان تئوری شیطانی"نیل تا فرات" را به "احیای فلسطین از بحر تا نهر" مي كشاند
 حجت الاسلام والمسلمين سیدرضا عبدالله‌زاده، درباره نقش حضور زنان استان چهارمحال و بختياري در راهپیمایی روز قدس و ايفاي نقش زنان در جامعه گفت: حمايت از دين وآرمانهای دین وظيفه‌اي عمومي است که اختصاص به مردان ندارد نقش زنان در كنار انبياي الهي از جمله مسائلي است كه در قرآن بدان اشاره شده است نقش آسيه همسر فرعون و حضرت مريم عليها السلام را می توان به عنوان الگو نام برد اين دو زن در شرايط سخت بحراني به مبارزة با کج فهمی ها و استکبار حاکم بر جامعه پرداختند زنان در طول تاریخ پشتوانه ای قوی برای حرکت مردها و عامل تشجیع آنان بودند به طوری که زنان در تمام عرصه‌ها دوشادوش مردان حركت می كردند و با حمايت خود از مردان در رسیدن به این آرمانها نقش خود را به نحو شایسته ای ایفا کردند.

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری با اشاره به فرمايشات امام راحل در مورد تاثیر گذاری نقش زن در جامعه اسلامی بيان كرد: امام (ره) در بیانی فرموده اند :نقش زن در جامعه بالاتر از نقش مرد است برای اینکه زنان و بانوان علاوه بر اینکه خودشان یک قشر فعال در همه‌ی ابعاد هستند قشرهای فعال را در دامن خودشان تربیت می‌کنند. خدمت مادر به جامعه از خدمت معلم بالاتر است و از خدمت همه کس بالاتر است و این امری است که انبیا می‌خواستند و می‌خواستند که بانوان قشری باشند که همه آنها تربیت کنند جامعه را و شیرزنان و شیرمردانی به جامعه تقدیم کنند.

وي ادامه داد: به برکت این نگاه عمیق امام (ره) زن با ایفای نقش مادری به معنای واقعی توانست به مقام انسان‌سازی برسد. انسانی که می بایست تمام ارزشهای اسلامی را مورد توجه قرار دهد پس در نگاه اول می توان تربيت فرزندان صالح براي ادامه راه و آينده تفکر و نهضت اسلامي را از مهمترین مسئولیت های زنان به شمار آورد كه از اهميت ويژه اي برخوردار است حضور زنان در صحنه‌هاي مختلف، هم چون: تظاهرات عليه استكبار، حضور در انتخابات،پیروی از ولایت فقیه، امر به معروف و نهي از منكر، آمادگي‌هاي دفاعي و ... از مصاديق حضور آنها در صحنة سياست به شمار مي‌رود.

حجت الاسلام والمسلمين عبدالله‌زاده گفت: زنان در انعكاس دستاوردهاي اسلامي نقش محوري دارند و نقش زنان در پيشبرد آرمانهای بزرگ مسلمانان در عرصه‌هاي علمي، اجتماعي و تربيتي، نقشي مؤثر و غير قابل انكاری است لذا زن در خانواده می تواند نقش محوری و کلیدی در تربیت نسل آینده عهده دار شود.

وي در مورد نقش مهم زنان در آزادی قدس شریف تاكيد كرد و گفت: از جمله ارزشهاو آرمانهای مهم آرمان بزرگ آزادی قدس شریف است که زنان و مادران ما می توانند این آرمان واقعی که پاره ای ازپیکره ی دین اسلام است را برای فرزندان و نسل آینده متذکر شوند تا شاهد نسلی آرمانگرا ومسلمان باشیم مسئله و نقش مهم دیگری که می تواند برای زنان مهم و موثر باشد معرفت اجتماعي است زنان به منزلة جزئي از اجتماع، بايد علاوه بر نقش فردي، به نقش اجتماعي خودنيز توجه داشته باشند و خود را از اجتماع دور ندانند؛ قران کریم در این باره می فرماید :

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّى يَسْتَأْذِنُوهُ )، نور، آيه64

در آية شريفه، مؤمنين راستين را افرادي مي‌داند كه علاوه بر اعتقاد به خدا و رسول، در امور اجتماعي نيز شركت دارند و بدون كسب اجازه از رهبر،

از حضور در اجتماع خودداري نمي‌كنند. اين امر، نشان‌گر حضور دائمي مؤمنان در اجتماع است كه بيان  (الذين آمنوا ) همه مؤمنان اعم از مرد و زن را در برمي‌گيردزنان با حضور خود در اجتماع مي‌توانند، ساير افراد هم جنس خود را راهنمايي نمايند. در مرحلة اول با گفتار، سخنراني و مقالات علمي، افراد را با ارمانهای اسلامی و رسالت بزرگ اشنا سازند از مصادیق مهم این حضور در اجتماع می توان به مسئله حضور زنان در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد که میلیونها زن مسلمان به همراه همسر و فرزندان خود در سراسر دنیا برای نجات فلسطین مظلوم از چنگ استکبار شعار سر میدهند.

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مورد پيش بيني حضور زنان استان در راهپيمايي روز قدس اظهار كرد: همانگونه که در انتخابات روزهای گذشته زنان این استان در کنارمردان حضور چشم گیری داشتند و پا به پای مردان در خلق حماسه سیاسی کوشیدند مسلما فردا شاهد حضور حداکثری زنان با وقار وشایسته استان خواهیم بود تا با این حضور با شکوه برگ زرین دیگری بر افتخارات زنان این استان در تاریخ به ثبت برسد.

عبدالله زاده با بیان اینکه اتحادیه اروپا تحت القائات رژیم اشغالگر قدس نام حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است، تصریح کرد: این اقدام کاملا خصمانه و متأثر از لابی‌های قدرتمند صهیونیسم بین‌الملل و تحت تأثیر القائات رژیم اشغالگر قدس است و مسلماً زنان با بصیرت استان چهار محال و بختیاری اقدام نابخردانه و غیر منطقی اتحادیه اروپا در تروریست نامیدن نیروی مقاومت حزب‌الله، که سند روشن دیگری در پیروی این اتحادیه از سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی با رواج بی‌عدالتی و برخوردهای دوگانه در جهان امروز است را با حضور پر شکوه خود محکوم می کنند.
تئوری شیطانی "اسرائیل از نیل تا فرات" دشمنان اسلام را در آینده‌ای نه چندان دور به "احیای فلسطین از بحر تا نهر" مي كشاند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۱:۰۴

5 Jan 2020